עובדים יחד – משלמים בנפרד

    דוד קורצווייל No Comments on עובדים יחד – משלמים בנפרד
    9:36
    08.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "אפשר להשמיד חילות איראניים, מדינות ערביות ימחאו כף"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכספים הסדירה את חישוב המס הנפרד לבני זוג שעובדים יחדיו. בתום דיון ממושך וסוער, אישרה  ועדת הכספים, הצעת חוק שתכליתה לאפשר חישוב מס נפרד, למנוע פתיחה מחודשת של שומות מלפני 2008 ולבטל קנסות, ריבית והצמדה לבני זוג נישומים, שהסתמכו על פסיקות של ערכאות שונות בבית המשפט ולא שילמו מס מאוחד, כפי שהיה נהוג עד לאישור החוק הנוכחי. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי: "היום תיקנו איוולת בת שנים רבות, שבה כפו על בני זוג חישוב מס מאוחד ולמעשה הגדירו את עבודת האישה כטפילה לעבודת הבעל, גישה מיושנת, לא רלוונטית לעידן הנוכחי ולא שוויונית". החוק אושר לאחר שוועדת הכספים שינתה בו מרכיבים משמעותיים, בניגוד לעמדה הראשונית של רשות המיסים.

    סלומינסקי סיכם את העבודה על החוק: "מדובר בשינוי היסטורי שייטיב עם הזוגות ויאפשר להם להמשיך לעבוד יחד מבלי שזכויותיהם יפגעו בהשוואה לנישומים רגילים. בפעם הראשונה, בעקבות לחצי הוועדה, האוצר מכיר בעיוות שהתקיים עד היום ומסכים שעיוות זה לא יוסיף להתקיים. סלומינסקי דרש מרשות המיסים לשבת עם כל אחד מהנישומים שהוצאה להם שומה ולדווח לוועדה גם על נישומים שהסכימו שהחיסיון לגביהם לא יחול. לאחר מכן סיכם את עיקרי השינויים וההישגים של ועדת הכספים בניסוח החוק:

    א. שני בני זוג שהם גם בעלי עסק משותף ולכל אחד מהם עד 50% בעלות על העסק, יחושב להם מס נפרד.
    ב. הסעיף הקובע (סעיף קטן ד1 (סעיף 66 לפקודת מס הכנסה)), כי שר האוצר יוכל לקבוע הוראות ביצוע לחוק, לרבות חובת הגשת הודעות ודו"חות, שהח"כים ראו בו סכנה להפיכת החוק להוראת שעה ולמעשה, אפשרות שהחוק ירוקן מתוכנו באמצעות הקשחת קריטריונים והעמדת דרישות בלתי אפשריות מהנישומים ע"י רשות המסים, סעיף זה בוטל!
    ג. שונה נוסח הסעיף הקובע עי "יגיעתו האישית של כל אחד מבני הזוג "נחוצה" לייצור ההכנסה ממקור ההכנסה המשותף ובמקום זאת: המילה "נדרשת". זאת לאור דרישת חברי הוועדה למנוע פרשנויות לרעת בני הזוג הנישומים.
    ד. נישומים / תיקים מלפני 2008 שלא נבדקו ולא נפתחו, לא ייפתחו. כל מי שסגרו את התיק בגינו לא פותחים מחדש.
    ה. משנים את החוק הקיים המחייב מס מאוחד, אך לא ניתן לבטל את הרטרואקטיביות, אך בני הזוג ישלמו רק את הקרן! בלי ריבית, בלי הצמדה ובלי קנסות אלא רק תשלומי הקרן ותתאפשר פריסה על-פני חמש שנים. בעקבות אישור החוק הקיים, רשות המיסים תוכל גם לפתוח במבצע על חובות העבר. סלומינסקי: "החוק טוב לזוגות שעובדים יחד והוא מאזן בין הצרכים והאינטרסים האמיתיים של הציבור, של הזוגות ושל המדינה".
    ו. עפ"י הצעת החוק ניתן לבצע חישוב מס נפרד לבני זוג שקיימת תלות בין מקורות ההכנסה שלהם, בהתקיים שלושה תנאים מצטברים: 1. עבודתו של כל אחד מבני הזוג נדרשת לייצור ההכנסה באותו העסק. 2. כל אחד מבני הזוג מקבל הכנסה אשר תואמת ועומדת ביחס ישיר לתרומתו לייצור ההכנסה באותו העסק. 3. אם ההכנסה מופקת בבית המגורים של בני הזוג, בית המגורים צריך לשמש באופן קבוע את אותו עסק ומרבית פעילות העסק צריכה להיעשות בו.
    ז. קנס הגרעון שאמור היה לחול באופן פרטני על בני זוג בוטל ח. החוק החדש יחול גם על זוגות בקיבוצים ובני זוג שלהם הכנסה במשק חקלאי, שלגביהם התקיימה אותה בעיה במשך השנים.



    0 תגובות